”Свако ко престане да учи је стар, било да има двадесет или осамдесет година. Ко настави да учи, остаје млад.”
Хенри Форд
Турбулентно струјање и модели турбуленције
Турбулентно струјање и модели турбуленције
Предавања и вежбе: Проф. Мирјана Хорват
Студијски програм: Грађевинарство
Врста и ниво студија: Докторске академске студије
Статус предмета: Студијски истраживачки рад
Број ЕСПБ: 8
Услов: Нема.
Циљ предмета
Стицање сазнања о карактеристикама турбулентног струјања флуида, потребама за моделисањем и различитим приступима моделисању турбуленције. Стицање практичног искуства у моделисању турбуленције.
Исход предмета
Оспособљавање студената за решавање турбулентног струјања флуида одређеним нумеричким моделима и различитим приступима у моделисању турбуленције.
Садржај предмета
Теоријска настава
- Увод
- Кратак резиме основних једначина Механике флуида
- Порекло турбуленције и карактеристике турбулентног струјања
- Методи анализе, потребе за моделисањем
- Осредњавање једначина по Reynolds-у и други начини осредњавања
- Једначине осредњене по Reynolds-у
- Једначине за главно струјање
- Једначине за флуктуације
- Проблем затварања система једначина
- Једноставнији модели турбуленције
- Статистички показатељи турбуленције
- Експериментални поступци
- Примери једноставних турбулентних струја
- Гранични слој
- Млазнице
- Струје у затвореним проводницима, итд.
- Моделисање једначине за Reynolds-ове напоне
- Сложенији модели турбуленције
Практична настава
Литература
- H. Tennekes and J. L. Lumley: A First Course in Turbulence, MIT Press, 1972.
- P. Bradshaw: Introduction to Turbulence and its Measurements,
- J. F. Nash and V. C. Patel: Three Dimensional Turbulent Boundary Layers, SBC Tech. Book, 1972.
- J. O. Hinze: Turbulence, McGraw Hill, 1975.
- F. M. White: Viscous Fluid Flow, McGraw-Hill, Inc. 1974.
- V. C. Patel: Turbulent Flows, Class Notes, IIHR – Hydroscience and Engineering, 1996.
Методе извођења наставе
Менторски рад, задаци, семестрални пројекти, консултације.
Током семестра ће се задавати краћи задаци са роком израде од једне до две недеље односно дужи задаци – семестрални пројекти. Захтеваће се да се сваки задатак заврши у задатом року. Сваки задатак ће бити прегледан, оцењен и, по потреби, пропраћен коментарима и препорукама наставника. У случају семестралних пројеката предвиђена је јавна презентација која ће се такође оцењивати.
Број часова активне наставе
Број часова активне наставе: 5
Предавања: 2
Студијски истраживачки рад : 3