”Свако ко престане да учи је стар, било да има двадесет или осамдесет година. Ко настави да учи, остаје млад.”
Хенри Форд

Нумеричка хидраулика – отворени токови – линијско струјање и транспорт

Нумеричка хидраулика – отворени токови – линијско струјање и транспорт

Предавања и вежбе: Проф. Мирјана Хoрват

Студијски програм: Грађевинарство
Врста и ниво студија: Докторске академске студије
Статус предмета: Изборни
Број ЕСПБ: 10
Услов: Нема

Циљ предмета

Савладавање нумеричких поступака за решавање једначина неустаљеног течења и транспортних процеса у отвореним токовима (линијски модели). Стицање практичних искустава у изради модела.

Исход предмета

Оспособљавање студената за примену нумеричких метода у решавању једначина неустаљеног течења и транспортних процеса у отвореним токовима.

Садржај предмета

Теоријска настава

  • Општи увод у нумеричке методе
    • Метод коначних елемената
    • Метод карактеристика
    • Метод коначних разлика
    • Стабилност, конвергенција, тачност
  • Линијски транспорт загађивача у отвореним токовима
    • Једначина одржања масе
    • Адвекција
      • Методе коначних разлика
      • Методе трајекторија
    • Дифузија
    • Хибридне методе
  • Линијско неустаљено течење у отвореним токовима
    • Интегрални облик једначина
    • Диференцијални облик једначина
    • Методе коначних разлика
    • Preissmann-ова шема
      • Извоđење
      • Једноставни канал
      • Гранични услови
      • Граната мрежа канала
      • “Унутрашњи“ гранични услови

Практична настава

Током сместра ће се континуално задавати задаци са роком израде од једне до две недеље.

Литература

  1. J. A. Cunge, F. M. Holly and A. Verwy: Practical Aspects of Computational River Hydraulics, Pitman Publishing Co., 1980.
  2. M. B. Abbott: Computational Hydraulics, Pitman Publishing Co. 1979.
  3. K. Mahmood and V. Yevjevich: Unsteady Flow in Open Channels, Water Resources Publications, Forth Collins, Colorado, U.S.A., 1975.
  4. М. Спасојевић: Нумеричка хидраулика – отворени токови, Скрипта, Грађевински факултет Суботица, 1996.

Методе извођења наставе

Предавања, задаци, консултације.
Током сместра ће се континуално задавати задаци са роком израде од једне до две недеље. Захтеваће се да се сваки задатак заврши у задатом року. Сваки задатак ће бити прегледан, оцењен и, по потреби, пропраћен коментарима и препорукама наставника.

Број часова активне наставе

Број часова активне наставе: 7
Предавања: 2
Студијски истраживачки рад : 5

Оцена знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе
Поена
Рад током семестра (израда задатака, израда и одбрана семестралних пројеката):
максимално 50 (минимално 27.5 за позитиван успех)
Завршни испит (писмени и/или усмени):
максимално 50 (минимално 27.5 за позитиван успех)
Scroll to Top