”Свако ко престане да учи је стар, било да има двадесет или осамдесет година. Ко настави да учи, остаје млад.”
Хенри Форд

Масовна процена вредности непокретности

Масовна процена вредности непокретности

Предавања и вежбе: Проф. Мирослав Д. Кубурић

Студијски програм: Геодезија
Врста и ниво студија: Основне академске студије
Статус предмета: Обавезни
Број ЕСПБ: 5
Услов: Нема

Циљ предмета

Упознавање студената са теоријским основама, моделом и начином масовне процене вредности непокретности.

Исход предмета

Студенти овладавају теоријским и практичним вештинама неопходним за коришћење модела масовне процене вредности непокрености.

Садржај предмета

Теоријска настава

1. недеља
Увод. Појам масовне процене вредности непокретности.
2. недеља
Институционална уређеност поступка процене. Републички геодетски завод као носилац поступка масовне процене. Порезно пословање. Порез на имовину. Порез на приход.
3. недеља
Међународна искуства и стандарди у поступку масовне процене.
4. недеља
Поступак масовне процене. Начин прикупљања, анализа и коришћење података у масовној процени.
5. недеља
Појам вредновања просторних јединица.
6. недеља
Модел вредновања по принципу закључивања на основу случаја и логичке агрегације. Структурирање проблема. Нормализација случајева. Динамички меморијски модел.
7. недеља
Квалитативно дефинисање атрибута и нормирање вредности.
8. недеља
I колоквијум.
9. недеља
Природне карактеристике просторних јединица.
10. недеља
Друштвене карактеристике просторних јединица.
11. недеља
Привредне карактеристике просторних јединица.
12. недеља
Модел масовне процене.
13. недеља
Тестирање модела масовне процене. Верификација резултата процене.
14. недеља
Интерпретација и дистрибуција података масовне процене.
15. недеља
II колоквијум.

Практична настава: Вежбе.

Практичне вежбе прате динамику и садржај теоријских предавања.

Литература

  1. М. Кубурић: Модел вредновања просторних јединица као основа маовне процјене вриједности некретнина, докторска дисертација, Загреб, 2011.
  2. М. Миладиновић: Процена вредности непокретности, Београд, 2008.

Методе извођења наставе

Предавања, вежбе, колоквијуми, консултације.

Број часова активне наставе

Предавања: 2
Вежбе: 2

Оцена знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе
Поена
Активности у току предавања
10
Колоквијуми
40
Завршни испит
Поена
Писмени испит
Усмени испит
50
Scroll to Top