ЗБОРНИК РАДОВА ГРАЂЕВИНСКОГ ФАКУЛТЕТАМЕЂУНАРОДНА КОНФЕРЕНЦИЈАСАВРЕМЕНА ДОСТИГНУЋА У ГРАЂЕВИНАРСТВУ 25, 2014.год., стр. 25-31
ЖЕЛЕЗНИЧКО – ДРУМСКИ МОСТ У НОВОМ САДУ.
ГЛАВНИ ПРОЈЕКТ И ИЗВОЂЕЊЕ |
|
DOI: 10.14415/konferencijaGFS2014.001 |
UDK: 624.21(497.113Нови Сад) |
CC-BY-SA 4.0 license |
Аутор : Бојовић, Александар; Мора, Антонио; Марковић, Златко; Алексић, Димитрије; Павловић, Марко; Спремић, Милан; Новаковић, Новак; Јањушевић, Бошко |
|
| Резиме: |
| Железнички мост преко Дунава у Новом Саду је пројектован као мост са два
железничка колосека, две друмске и две пешачке саобраћајне траке. Мост се састоји од
четири мостовске конструкције: на десној и на левој обали су спрегнуте просте греде
распона L=27 m и 48 m, лукови са мрежасто постављеним затегама су преко реке и имају
распоне L=177 m иL = 219 m.Коловозна конструкција лукова је пројектована као спрегнута
конструкција. Конструкција моста је пројектована према важећим немачким и европским
прописима. Лучна конструкција моста са распоном 219 m претставља светски рекорд у
групи челичних лучних двоколосечних мостова са луковима сандучастог попречног
пресека. |
|
| Кључне речи: |
| Железникчко-друмски мост, лучни мост, лук са затегама, мрежасте затеге,
челична конструкција, спрегнута конструкција, затега, извођење |
|
|
|