ZBORNIK RADOVA GRAĐEVINSKOG FAKULTETAMEĐUNARODNA KONFERENCIJA SAVREMENA DOSTIGNUĆA U GRAĐEVINARSTVU 25, 2014.god., str. 25-31
ŽELEZNIČKO – DRUMSKI MOST U NOVOM SADU.
GLAVNI PROJEKT I IZVOĐENJE
|
 |
DOI: 10.14415/konferencijaGFS2014.001 |
UDK: 624.21(497.113Нови Сад) |
CC-BY-SA 4.0 license |
Autor : Bojović, Aleksandar; Mora, Antonio; Marković, Zlatko; Aleksić, Dimitrije; Pavlović, Marko; Spremić, Milan; Novaković, Novak; Janjušević, Boško |
|
| Rezime: |
| Železnički most preko Dunava u Novom Sadu je projektovan kao most sa dva
železnička koloseka, dve drumske i dve pešačke saobraćajne trake. Most se sastoji od
četiri mostovske konstrukcije: na desnoj i na levoj obali su spregnute proste grede
raspona L=27 m i 48 m, lukovi sa mrežasto postavljenim zategama su preko reke i imaju
raspone L=177 m iL = 219 m.Kolovozna konstrukcija lukova je projektovana kao spregnuta
konstrukcija. Konstrukcija mosta je projektovana prema važećim nemačkim i evropskim
propisima. Lučna konstrukcija mosta sa rasponom 219 m pretstavlja svetski rekord u
grupi čeličnih lučnih dvokolosečnih mostova sa lukovima sandučastog poprečnog
preseka. |
|
| Ključne reči: |
| Železnikčko-drumski most, lučni most, luk sa zategama, mrežaste zatege,
čelična konstrukcija, spregnuta konstrukcija, zatega, izvođenje |
|
|
|