ZBORNIK RADOVA GRAĐEVINSKOG FAKULTETAMEĐUNARODNA KONFERENCIJA SAVREMENA DOSTIGNUĆA U GRAĐEVINARSTVU 25, 2014.god., str. 1099-1104
UČENJE, RAZUMEVANJE, KOMUNIKACIJA I MODERNO OBRAZOVANJE |
|
DOI: 10.14415/konferencijaGFS2014.144 |
UDK: 374.7 |
CC-BY-SA 4.0 license |
Autor : Major, Janos |
|
| Rezime: |
| U radu se nabraja početak istraživanja funkcionisanja mozga i teorije efikasnog učenja. Nova era počinje sa „Jugendstilom“ čiji su predstavnici Schiele, Klimt i Kokoschka (slikari), Schnitzler (pisac) i Freud kao osnivač psihoanalize. Iz oblasti obrazovanja javlja se Maria Montesori sa novom teorijom i praksom za obrazovanje. Krajem 19. veka novi pronalasci su predstavljali veliki izazov umetničkom svetu. Otkriće atoma kao najmanje čestice u oblasti fizike, ćelije u oblasti biologije, i fotografije ti svi pronalasci su podsticali na kompleksnije sagledavanje njihovog umetničkog stvaralaštva. To je u 20-tom veku donelo „memetiku“ (Dawkins) i „flow“ teoriju (Csikszentmihalyi). U vremenskom razdoblju 1870-2013 godine prikazani su rezultati i iskustva „Baumeister-Epitomester“ obrazovanja, u kojoj se primenjuju najnovija znanja o funkcionisanju mozga (procesi pamćenja, razvijanje kognitivne sposobnosti). Naučne informacije ovoga predavanja su elementi modernog andragoškog obrazovanja, čija primena dovodi do efikasnijeg sagledavanja inženjerske problematike.
|
|
| Ključne reči: |
| Učenje, obrazovanje, andragoški, inovacije, inženjerstvo
|
|
|
|