ZBORNIK RADOVA
6. MEĐUNARODNE KONFERENCIJE
SAVREMENA DOSTIGNUĆA U GRAĐEVINARSTVU 2018 , 2018.god., str. 615-627
INTERVJU SA ARHITEKTUROM: SLUČAJ RIČARDA SERE |
 |
DOI: 10.14415/konferencijaGFS2018.061 |
UDK: 72.711.4 |
CC-BY-SA 4.0 license |
Autor : Vujičić, Lejla |
|
| Rezime: |
| Za mnoge početak 20. veka je obeležio kulminaciju u borbi različitih polja
ljudskog znanja u kompetentnosti da iznesu istinu. Ovaj fenomen je diskutovan u mnogo
navrata i bio je specifična polazna tačka za fenomenologiju; činilo se da su nauka,
instrumentalno razmišljanje i estetska diferencijacija pretvorili sliku sveta u prostor
dominaran logosom. Ideja funkcije i razmatranje arhitekture kao formalne vežbe nastale
kao produkt ovakvog razmišljanja, poduprte naučnim I filozofksim projektima,
obezbedile su arhitekturi određenu socijalnu validnost. Ovaj rad diskutuje način na koji
urbani radovi američkog umetnika Ričarda Sere postavljaju pitanje funkcije i redefinišu
pojam prostora u kontekstu arhitekture i kreiraju specifične uslove okruženja koja su u
konstantnom odnosu sa arhitekturom. Nekad u odnosu slaganja, nekad u suprotnosti, ali uvek kreirajući ono što on naziva „prostor ponašanja“: prostor koji konstanto zahteva
posmatračev angažman. Jednom kada je odbio tradicinalnu skulpturu kao mogućnost u
svom radu i odlučio da se odnosi prema istorijskim pretečama na ne-reprezentativni
način, Sera se značajno približio jeziku arhitekture. Za nas je značajno da u ovom radu
pokažemo na koji način njegov rad doprinosi pojmu arhitekture kao događaja, akcije,
arhitekture koja ide iznad funkcionalnih zahteva i približava se iskustvenom
razumevanju prostora kroz pokret, nešto čemu veliki deo savremene arhitektonske
produkcije teži. |
|
| Ključne reči: |
| Ričard Sera, Skulotura, Forma, Arhitektura |
|
|
|